pátek 27. května 2016

The Daring Bakers - Twist bread ("zatočený chleba" ?)

Květnovou výzvou bylo upéct chleba. Jedinou podmínkou bylo, že má být naplněný a "zamotaný". Použila jsem doporučený recept. Příště až budu postupovat podle receptu, který není z Evropy tak tam dám o půlku míň cukru. Myslela jsem, že přehnaně moc sladí jenom Američani ale očividně to dělají i Jihoafričani :D. Dokonce už jsem si zvykla na přepočet sušených kvasnic na ty normální.

Suroviny:
Těsto
 680 g chlebové mouky
30 g droždí
118 g cukru krystal (stačilo by i 50 g)
375 ml vody
1 velký žloutek
60 ml oleje
1/2 lžičky soli

Náplň
V originálním receptu jsou sušená rajčata a rozmarýn, ale já jsem si udělala českou variantu.

Cibule
Slanina
Pažitka
Česnek
(Věe podle chuti)

Postup:
Kynuté těsto jsem si zadělala v domácí pekárně. Poté jsem ho vyválela do velkého obdélníku. Na sádle a slanině jsem si zpěnila cibuli. Směs jsem rozetřela na těsto a ještě jsem ho posypala pažitkou a potřela česnekem.
Těsto jsem zarulovala do rolády. Roládu jsem nakrojila (asi do půlky).

 Na plechu jsem vzniklého hada zamotala a spojila. Potřela jsem ho rozšlehaným vejcem a posypala lněným semínkem.
Chleba jsem pekla v troubě asi na 200 °C. Pekla jsem ho dlouho s jednou přestávkou. Myslela jsem si, že už je hotový, ale po snězení prvního krajíčku (toho krajíčku co je na fotce) jsem ho radši ještě vrátila do trouby. Syrové těsto moc nemusím :D




Na chleba si příště najdu asi jiný recept. Stejně jako si můj táta v Chorvatsku stěžoval, že ten jejich chleba nechutná jako chleba, tak ani tímhle chlebem bych se mu nezavděčila :D Ale určitě by mu chutnal, kdybych mu řekla že to je mazanec.

2 komentáře: